Zmiana w Harmonogramie odrabiania języka angielskiego ROYAL. Harmonogram TUTAJ

 

Mamo, Tato, dzisiaj śpiewam dla Ciebie…

28 maja 2019 r. obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Mamy i TatyUroczystość przygotowali uczniowie klasy II i III pod opieką pani Urszuli Dzido i pani Teresy Kozłowskiej.
Dzieci w humorystyczny sposób przedstawiły historię poznania Mamy i Taty oraz scenki kabaretowe ukazujące realia życia rodzinnego. Były również wzruszające recytacje, piosenki oraz wyjątkowe popisy taneczne. 
Rodzice nie kryli łez  i wzruszenia, patrząc na wspaniałe występy swoich pociech. Dzieci wręczyły Rodzicom własnoręcznie wykonane upominki. Uroczystość zakończył wspólny słodki poczęstunek.

 

ZDJĘCIA

Lekcja przyrody

1 czerwca 2019 r. nasi starsi uczniowie wzięli udział w nietypowej lekcji przyrody przeprowadzonej przez przedstawiciela lokalnego koła łowieckiego pana Wojciecha Witczaka. Uczniowie z zainteresowaniem wysłuchali przekazanych piękną polszczyzną zasad obowiązujących w lesie, zwłaszcza w zetknięciu z zamieszkującą nasze okolice zwierzyną. W czasie, gdy dziki zaglądają do na nasze podwórka, a wiewiórki biegają po szkolnym boisku, wiedza na temat dzikich zwierząt jest niezbędna. Mamy nadzieję, że ta lekcja podniesie stopień bezpieczeństwa naszych uczniów.

 

 

 

Jak rządzić, żeby wszystkim żyło się dobrze?


Na to pytanie próbowali odpowiedzieć uczniowie klasy III i IV podczas nietypowych warsztatów pt. „W Polsce Króla Maciusia. 100-lecie odzyskania niepodległości”.


Wycieczka do Muzeum Żydów Polskich „Polin” w Warszawie, która odbyła się 30 maja, była niepowtarzalną lekcją historii, wiedzy o społeczeństwie, a także literatury dla młodych obywateli.  Uczniowie wraz z p. Teresą Kozłowską i p. Pauliną Bocheńską mogli dosłownie i metaforycznie przenieść się w świat powieści Janusza Korczaka pt. „Król Maciuś I”. Wędrowaliśmy korytarzami, które przypominały wnętrze książki. Ku naszemu zdziwieniu mogliśmy dotknąć wszystkich eksponatów, a interaktywna wystawa była prawdziwą ucztą dla wszystkich zmysłów: wąchaliśmy różne rodzaje czekolady i decydowaliśmy o tym, która najsmaczniejsza, huśtaliśmy się na huśtawce, której wyjątkowość polegała na tym, że mogliśmy zobaczyć panoramę całej Warszawy, przymierzaliśmy różne stroje i gadżety (nawet te sprzed stu lat!), mieliśmy okazję pokonać tor przeszkód zatytułowany „WOJNA”, by przez chwilę poczuć się jak bohater wspomnianej książki. Pani Edukatorka bardzo ciekawie wprowadziła dzieci w Polskę czasów I wojny światowej, a także w realia naszego kraju tuż po odzyskaniu niepodległości. Ku uciesze polonistki dzieci zostały pochwalone za bardzo dobrą znajomość książki „Król Maciuś I” (!)

Ilustracją słów Korczaka – słynnego entuzjasty dzieci i obrońcy ich praw -  były rozmaite aktywności, które miały uzmysłowić dzieciom ich prawo do głosu, ale też odpowiedzialność za swoje decyzje. Muzeum naprawdę wyszło naprzeciw oczekiwaniom, a także naturze dzieci. To chyba jedyne miejsce, w którym dzieci bez konsekwencji mogły tupnąć nogą i wykrzyczeć swoje racje.